Röda mockastövlar

Funderade redan i morse på vad jag skulle skriva om idag och hade bestämt att det skulle handla om mina röda mockastövlar med noll uppbyggnad under min redan då begynnande plattfot, året var 1988 jag var 8 bast och bodde i Sandviken. Fattar inte att jag faktiskt fick dom där stövlarna för mamma var väldigt bestämd på att jag skulle ha rejäla skor för just min icke närvarande hålfot. Alla hade mockastövlar, svarta och blå. Men jag lyckades iaf få ett par röda som jag mycket stolt visade upp för städpersonalen och alla andra som passerade. Hade som sagt bestämt ämnet redan i morse, men ändrade mig under hemfärden.

Jag är väldigt seriös och väluppfostrad får jag väl säga och gör "konsekvensanalyser" innan något överilat sker, oftast. Men sen ibland skiter jag fullständigt i vad som sker, då blir jag Ms. BMT Larsson som jobbade i England under ett halvår som vårdbiträde. Som i slutet av perioden var så le att om någon sa typ" så där kan du ju inte göra!" då svarade jag "fire me then, I don't care!" 

Och idag när jag cyklade hem från jobbet så var det en karl i sin bil som först saktade in som om han skulle låta mig passera vid övergångsstället i rondellen. Men när jag i min tur saktade in då började han röra sig framåt och tutade högljutt och skrek inifrån bilen! Jag vände mig mot bilen och skrek i min tur och sen hötte jag med näven medans jag avlägsnade mig därifrån. Då sket jag i allt som hette "konsekvensananlyser" brydde mig inte ett jota!

Läste ett bra citat tidigare ikväll "Don't let anyone ever make you feel like you don't deserve what you want!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0