Rörelser

På kvällen när jag sitter här i köksbordet och klickar på datorn så ser jag hela tiden rörelser i fönstret, blir att jag tittar dit på reflex..som att någon/några går förbi, men när jag tittar dit finns inget där..Har försökt tänka att det säkert speglar sig från bilar som åker förbi eller att någon går på andra sidan vägen, men verkar ändå inte finnas någon vettig förklaring..I bland blir jag lite mörkrädd, men nu har jag mer eller mindre accepterat tror jag..Sitter jag bara och ser mot fönstret ja då händer inget, utan bara när jag tittar ner mot skärmen...

Annars är jag jättehungrig nu och håller på och värmer vitlöksbaugette i ugnen, helt fel att äta det nu men måste få tugga, räcker inte med fil. Börjar jobba 10 till 17 i möra. Har ont i en tand också eller i hela käken mer eller mindre..snart vandrar det väl upp i örat också, ska ringa i morrn och försöka få en tid snarast! Det är så dumt också för det känns så futtigt/fjantigt att ringa till Maxi och isåfall säga att jag inte kommer alls eller lite senare för jag har tandvärk..men skulle jag i stället ha ont i magen eller ngt likn så skulle det kännas mer ok..Men det är väl bara mina egna tankar som går sådär. Få se vad dom säger i morrn tandis när jag ringer och hur dewt känns för mig. Idag har jag ätit 6 st ipren, i intervaller förstås! Men så kan jag ju inte hålla på i längden..

Till nästa diktsammankomst är temat "sluss" går och säger det högt för mig själv för att få någon slags känsla för det..trodde först dom sa "slusk" det hade varit lite enklare att få bild i huvudet på.

Kommentarer
Postat av: anki

Haha! Slusk! Underbart roligt skrivet...Och hoppas tandvärken ger med sig! Kram

2012-02-14 @ 21:41:36
URL: http://ankis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0