Sandviken

I bland undrar jag hur mitt liv hade sett ut om mamma och jag stannat kvar i Sandviken, om jag fortsatt gått på Sätra skola med Maria, Frida, Anna och dom 14 andra i min klass, sen fortsatt till Björksätra skolan för högstadiet. Vem hade jag utvecklats till..samma Britta som nu..eller en mer framåt eller en mer tillbakadragen..Jag älskade mitt Sandviken, älskade att gå i skolan, gå på fridtids efter skolan..träffa Bibbi, Karin och Håkan..på hösten var träden på fridtids fulla med smaskiga äpplen som det bara var att plocka av..Greta hette en dam som bodde i lägenheten snett mitt i mot våran..hon och jag blev vänner..även efter att jag flyttat tillbaka "hem" fortsatte vi hålla kontakten..ända tills för några år sedan när hon gick bort.

Mamma och jag åker ju till Sandviken några gånger per år, för att fixa på graven där morbror och mormor ligger, äta på Oden och på hemvägen åka in hos mammas väninna Laila i Ockelbo. Mamma levde sitt ungdomsliv i Sandviken, blev kär i Sven-Olov och bodde med han i ett stort grönt hus..det var innan pappa Lasse och Jättendal och Henrik och jag..

Saknar Sandviken, tänker på den person jag gick miste om att bli..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0