hysteri

Blir så förvirrad av alla dessa dieter, vad man ska äta och vad man inte ska äta! Jag har ju alltid förespråkat en varierad kost, inte för mkt socker, lite fisk, lite kött, dock svenskt! Fullkornsprodukter, hemgjort matbröd, helst inga light produkter. Gärna frukt om man är sugen på något utöver mat. Se upp med fettet och sockret. Sen det nästan viktigaste av allt MOTION!!!

Varje gång jag ska handla blir jag förvirrad, ska jag äta 10% turkisk youghurt istället för havregrynsgröt med lingon/kanel och mjölk. Äta bra med mellanmål så man slipper det där plötsliga suget, men i vissa fall står det att man inte behöver äta ngt mellanmål för man inte är hungrig..fattar ingentinng..och det där att man inte ska äta frukt..men gärna en smörklick på gröten (?) Och inget bröd heller..jag älskar ju att baka och doften av bakat..Varför funka det med kosten förr när man var liten..varför var ingen tjock på samma vis då som nu..Visst det där med motionen mot att alla nu sitter framför datorn det fattar jag. Men ändå..


Det var åratal sen jag köpte den röda mjölken (3%) istället för lättmjölken, men igår gjorde jag det iallafall..vet inte om det var bra eller dåligt..har aldrig haft ngt problem med föregångaren heller.
Jag gick ju ner bra med kilon förr förra året genom att äta förståndigt, nästan aldrig cola, fanta och trocadero däremot Ramlösa när jag ville festa till det på helgen, inget godis, men popcorn i bland och morötter och ngn dipp också på helgen. Vart det fel kost då?! Träna ju också en hel del..Sen i England där jag gick ner 15 kg på ett halvår..Hur då..frågar jag mig själv, rörde väl på mig en hel del, men annars åt och drack jag i princip ALLT. Ja sen spelar det ju roll hur man mår i psyket också..

URK!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0