Earl Grey

Var på ett underbart jazz framträdande nu ikväll, lite mer åt blueshållet var det. Gudomligt! 
När jag satt där tänkte jag att när kommer hem ska jag dricka rödvin och skriva. Väl hemma är jag inte rödvinsugen alls, däremot är jag inne på min andra kopp Earl Grey.....
 
Tidigare idag på jobbet träffade jag på två härliga damer 70+ Dom var systrar och älskade att sticka och blev så glada i alla färgglada nystan. En av dom tog ett nystan och slängde det upp i luften och skrattade gott!
 
Sedan träffade jag en av mina favoritkunder, en man i 60 årsåldern, som har svart ruffsigt hår, fyllig kroppsform och så bryter han på något språk. Vi lärde känna varandra på Systembolaget för flera år sedan, han har trott att jag haft en syster som jobbar på Ica. Men jag har nu förklarat att vi (jag och hon) är samma person. Varpå han brast ut och sa "Men du är mycket snyggare på systembolaget! Dom där kläderna är inte alls snygga (ica) ! Och så har du läppstift där!" 
Nu idag stod vi och prata om min flytt som jag nämt sist vi sågs, vi pratade hyror och vart han och sambon bodde. Jag sa att jag skulle vara på S fredag och lördag ifall han skulle dit. 
 
Nu sitter jag och lyssnar på Thorbjörn Risagers senaste skiva "Many roads" som jag köpte nu ikväll. Blir nog en tredje kopp nu med lite rom i. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0